KeyBank, Review

KeyBank, Review

Average rating based on 65 reviews
Interest Rate and Cost
Office Environment & Staff
Waiting Time
Other Services
5 star:
17
4 star:
0
3 star:
1
2 star:
2
1 star:
45
| Next Page >     Page 1 of 4
Poor management. no communication
Overall Rating
Interest Rate and Cost
Office Environment & Staff
Waiting Time
Other Services
by 5337, Nov. 29, 2017

A thief altered my check and the bank accepted the check. I reported the incident to the police dept. and the bank asked for the police report and report #. Everything was given to the bank but they failed to follow up with me and have not tried to recoup the $500.00 from the other bank the money was deposited into. When I asked the bank officer why did he not get in contact with me, his response was that he deals with too many people to have given me a call! I was treated like they don't want my business and I was a bother.  I pay for service but get attitude instead. #changebank.

* this reviewer has be with this bank for 3 - 10 years
* this reviewer had 1 - 2 banks before.
* this review was made on KeyBank, Jefferson Valley Branch at Yorktown Heights, NY
Was this review helpful to you? Yes, No   Report Abuse

0 comment. Add a comment

Excellent "small personal bank service" from a large bank
Overall Rating
Office Environment & Staff
Waiting Time
by BlairGilbert, Oct. 26, 2017

I've been a client of this bank with a personal checking account and two business accounts through a number of changes.  The senior management folks have weathered the storm, remaining there to provide the personalized service one expects from a small local bank even though they are now part of a huge organization. I can't compliment Tiffany and Bridget enough for their caring and service!

* this reviewer has be with this bank for >10 years
* this reviewer had >10 banks before.
* this review was made on KeyBank, Douglassville Branch at Douglassville, PA
Was this review helpful to you? Yes, No   Report Abuse

0 comment. Add a comment

Great bank
Overall Rating
Interest Rate and Cost
Office Environment & Staff
Waiting Time
Other Services
by katiemb, Nov. 17, 2016

I have been doing business with Key Bank since I was 10. It has been amazing dealing with any branch.

* this reviewer has be with this bank for >10 years
* this reviewer had 1 - 2 banks before.
* this review was made on KeyBank, North Palm Branch at North Palm Beach, FL
2 of 2 people found this review helpful. Was this review helpful to you? Yes, No   Report Abuse

0 comment. Add a comment

Unpleasant Teller
Overall Rating
Office Environment & Staff
Waiting Time
by pkwhammy, Mar. 09, 2016

Very unpleasant experiences lately. Lost my wallet, debit card,and ID. Went to get some cash. Teller was very rude and condescending. My only form of ID was an expired passport. She first told me I could not get any cash without valid ID. I did have my checkbook and she could have easily checked the signature card. She did agree to give me $50 of MY money but it would be a one time deal. So now, I have only $50 to live on until I get a new debit card in 10 days. I will be looking for a new bank or traveling to the Gig Harbor branch from now on. I have been with Keybank for 28 years. (Purdy branch, only 2 years.) This is not the first time I have dealt with this  cranky teller at this branch. On a positive note, most of the employees are usually pleasant.

* this reviewer has be with this bank for >10 years
* this reviewer had 1 - 2 banks before.
* this review was made on KeyBank, Purdy Branch at Gig Harbor, WA
5 of 5 people found this review helpful. Was this review helpful to you? Yes, No   Report Abuse

3 comments. Add a comment

by katiemb 2016-11-17 10:08:18
Those are the rules at any bank...it was sad you lost your wallet but you need to learn to deal with things and stop blaming others for your misfortune
by katiemb 2016-11-17 10:09:50
Banks can not give info or money with out proper I'd no matter what the circumstances
by brooklyn 2017-02-08 15:37:01
Very unpleasant bank. They never mail me the correct payment stub to pay off my loan. Someone named Karen is very mean and rude and I avoid her at all costs. Scott was condescending on the phone.
Stealing / Slave labor Empolyees. What do you expect for service.
Overall Rating
Interest Rate and Cost
Office Environment & Staff
Waiting Time
Other Services
by MrNorm, Feb. 26, 2016

I read these reviews and the number one thing is people need to know it not the empolyees at this Bank it is the Upper Mangerment. They give these people "titles" but know real living wage. Basically stealing form them or can be seen as Slave Labor. They are real low life people. Please stop banking at places that use turn over because they can find another sucker thinking having a bank job would be a good idea. Small banks have in the Northwest have employees for many years and the service is more reliable and can be trusted.

* this reviewer has be with this bank for 3 - 10 years
* this reviewer had 3 - 5 banks before.
* this review was made on KeyBank, West Seattle Branch at Seattle, WA
2 of 5 people found this review helpful. Was this review helpful to you? Yes, No   Report Abuse

0 comment. Add a comment

customer
Overall Rating
Interest Rate and Cost
Office Environment & Staff
Waiting Time
Other Services
by scubachick, Apr. 28, 2015

Very attentive and accurate service. personalized service.

* this reviewer has be with this bank for 3 - 10 years
* this reviewer had 3 - 5 banks before.
* this review was made on KeyBank, Fort Myers Branch at Fort Myers, FL
Was this review helpful to you? Yes, No   Report Abuse

1 comment. Add a comment

by toomanydogs 2015-05-14 16:36:53
Asked for 20 $1 bills and the teller says if I don't have it in my drawer you don't get 20.  I got 15 and a $5 bill.  Not impressed.  Glad I do my banking somewhere else.
The worst experience
Overall Rating
Interest Rate and Cost
Office Environment & Staff
Waiting Time
Other Services
by LindaSeattle, Dec. 16, 2014

There is the worst staff for my experience. I didn't open debit card in this bank, someone used it for 76 fuel 2840 Seattle. The staff said you open the account over one year and we cannot proof it. Seems the security is my problems and the attitude so rude. Never said "Sorry" to customers. They must more training and learning in customer services.

* this reviewer has be with this bank for 1 - 3 years
* this reviewer had 3 - 5 banks before.
* this review was made on KeyBank, Factoria Keycenter Branch at Bellevue, WA
1 of 4 people found this review helpful. Was this review helpful to you? Yes, No   Report Abuse

0 comment. Add a comment

i got charged an "inactive" fee this week
Overall Rating
Interest Rate and Cost
Office Environment & Staff
Waiting Time
Other Services
by contiln4, Oct. 04, 2014

This week I was charged an inactive fee of $5.00. I've never been charged a fee for doing nothing with my account. At least I didn't withdraw any.

* this reviewer has be with this bank for <6 months
* this reviewer had 3 - 5 banks before.
* this review was made on KeyBank, Bountiful Branch at Bountiful, UT
1 of 3 people found this review helpful. Was this review helpful to you? Yes, No   Report Abuse

0 comment. Add a comment

Holmn Road key bank
Overall Rating
Interest Rate and Cost
Office Environment & Staff
Waiting Time
Other Services
by workingstiff, Jul. 16, 2014

I don't understand the previous reviews. I switched from BAC down the road for SO MANY reasons, all of which have been solved by changing to Key. I don't get dinged with a fee every time I turn around, they don't keep trying to train me to be more digital, they are responsive, super friendly, and fast. I love my new bank.

* this reviewer has be with this bank for 1 - 3 years
* this reviewer had 6 - 10 banks before.
* this review was made on KeyBank, Holman Branch at Seattle, WA
3 of 3 people found this review helpful. Was this review helpful to you? Yes, No   Report Abuse

0 comment. Add a comment

F-KEY BANK
Overall Rating
Interest Rate and Cost
Office Environment & Staff
Waiting Time
Other Services
by JackBenimble, Jun. 12, 2014

Lured in by the "Free $200.00" gift to open a checking account...  I have a business Checking account at another bank and asked that I direct deposit myself $$ to qualify for the "Free $200.00".  They wouldn't allow this for unspecified reasons.  

OK...  kept the checking account anyway,  but after 6 months was very unsatisfied with the online results, and customer service as a whole.

For instance I came in to get a notary, it was early morning and the bank was very slow..  The bank manager, noticed me waiting and I even poked my head in her office and said I just need a quick notary!!!  She blew me off and continued with her PERSONAL phone call.  The teller who was not a notary told me she crashed in the parking lot that morning and was on the phone with her insurance adjuster.  Well half hour later she still was on the phone, I left with no notary.

Another instance that was the straw that broke this camels back was this week when I was told on the phone I would receive a refund for a BS charge they accidently put on my account.  2 weeks later I called back and was told this was incorrect and even the reference number and assurance I would be credited were incorrect info and that I would get half of my charge back but that was it.  I was told this after half hour on hold and in broken English that I could barely comprehend.

At that point I peeled out of my driveway, headed down to the closest branch and withdrew my money.


* this reviewer has be with this bank for 6 months - 1 year
* this reviewer had 3 - 5 banks before.
* this review was made on KeyBank, Leetsdale Branch at Denver, CO
6 of 6 people found this review helpful. Was this review helpful to you? Yes, No   Report Abuse

0 comment. Add a comment

Kelly
Overall Rating
Office Environment & Staff
by KellyM, May. 07, 2014

Worst branch to deal with ! RUDE branch manager and unethical and racial remarks Made to customers!Am sure this will soon be the branch KEY will close as this is their WORST branch ever !!

* this reviewer has be with this bank for >10 years
* this reviewer had 1 - 2 banks before.
* this review was made on KeyBank, Lone Tree Keycenter Branch at Lone Tree, CO
3 of 5 people found this review helpful. Was this review helpful to you? Yes, No   Report Abuse

0 comment. Add a comment

Bank customer
Overall Rating
Interest Rate and Cost
Office Environment & Staff
Waiting Time
Other Services
by Mandy18, Apr. 30, 2014

I had an account with Key Bank for many years, in good standing.  I decided to close the account because of charges for small services.  I transferred the money from both my savings and checking accounts to a bank that was more customer friendly.  At this time, the accounts were closed.  I received a letter from a collection agency, not from Key Bank to let me know that I owed them 29 plus dollars for insufficient funds in accounts that contained no money and were closed.  I am still exchanging letters with collection agencies.  For several decades I kept my money in Key Bank without any problems.  When I transferred only the amounts in the accounts to another bank, I was charged service charges for insufficient funds.  Key Bank will not be in business for much longer with practices such as this.

* this reviewer has be with this bank for >10 years
* this reviewer had 1 - 2 banks before.
* this review was made on KeyBank, Multnomah Branch at Portland, OR
3 of 4 people found this review helpful. Was this review helpful to you? Yes, No   Report Abuse

0 comment. Add a comment

Very poor banking practices!
Overall Rating
Interest Rate and Cost
Office Environment & Staff
Waiting Time
Other Services
by akbruce, Apr. 23, 2014

I had a key bank account, as I was doing business in Alaska and another state, and it was the only bank common to both states. At a certain point I noticed a $5 monthly service charge being deducted from my (savings) account. When I questioned it, I was told that if I didn't conduct at least 5 transactions a month, the service charge is added. When I questioned THAT, I was told they want people to use the bank more. Can you say 'extortion'? Then they told me to avoid the charge I could also switch to a different type account, which required me to maintain a $10,000 balance. Yeah, sure I will. I immediately made different arrangements for my needs, and returned to close the account. The teller was a bit rude, and she practically demanded to know why I was unhappy with the bank. I explained it was unacceptable and just rotten business practice that the bank was charging ME $5 a month for the 'privilege' of letting them have access to several thousand dollars of my own money at any given time. My average balance had been about $6,000 dollars all year.
Absolute WORST BANK EVER.

* this reviewer has be with this bank for 1 - 3 years
* this reviewer had >10 banks before.
* this review was made on KeyBank, Colony Branch at Palmer, AK
4 of 6 people found this review helpful. Was this review helpful to you? Yes, No   Report Abuse

0 comment. Add a comment

WORST CUSTOMER SERVICE EVER!!!!!!
Overall Rating
Interest Rate and Cost
Office Environment & Staff
Waiting Time
Other Services
by Bimi, Mar. 19, 2014

This branch has the worst customer service. The team and management are so unprofessional and rude. I will not recommend this bank to anyone ever!!!!!

* this reviewer has be with this bank for 1 - 3 years
* this reviewer had 1 - 2 banks before.
* this review was made on KeyBank, Factoria Keycenter Branch at Bellevue, WA
3 of 5 people found this review helpful. Was this review helpful to you? Yes, No   Report Abuse

0 comment. Add a comment

Nancy Dehut
Overall Rating
by tryciasmith, Jan. 17, 2014

Once again Nancy Dehut has shown me why I bank at the Battlecreek branch.  The personal service, the caring attitude, the "What can I do to help?" perspective... these are all reasons for me that makes Key Bank my bank.  Thanks Nancy!!!

* this reviewer has be with this bank for >10 years
* this reviewer had 1 - 2 banks before.
* this review was made on KeyBank, Battle Creek Branch at Salem, OR
5 of 6 people found this review helpful. Was this review helpful to you? Yes, No   Report Abuse

0 comment. Add a comment

rosa
Overall Rating
Interest Rate and Cost
Office Environment & Staff
Waiting Time
Other Services
by livid3, Jan. 06, 2014

I had notified of my sons death , took in death certificate. told them I was waiting on court papers so I could close account. This bank charged a dead man service charges for no activity after being showed a death cet. ... ho w sick is that ?

* this reviewer has be with this bank for <6 months
* this reviewer had 1 - 2 banks before.
* this review was made on KeyBank, Sandusky Fremont West Branch at Fremont, OH
6 of 6 people found this review helpful. Was this review helpful to you? Yes, No   Report Abuse

0 comment. Add a comment

Horrible
Overall Rating
Interest Rate and Cost
Office Environment & Staff
Waiting Time
Other Services
by NoKeyBank, Dec. 23, 2013

I went to the bank to cash a personal check someone gave me. So I could buy some Christmas gifts for my kids. Well I arrived at the bank at 4:26pm to find they had already locked the doors! I knock on the door to get the  workers attention as I held my phone up showing and saying its 4:27pm! And she just gave me a dirty look. Now the day before Christmas Eve and can't do my shopping as planned because Key Bank employes decided they wanted to close the bank earlier then what it states outside the building as well as online. I will NEVER be returning to this location! Maybe the general manager should look into this because I was not the only one turned away and upset by the actions of the workes at key Bank!

* this reviewer has be with this bank for 1 - 3 years
* this reviewer had 1 - 2 banks before.
* this review was made on KeyBank, Tecumseh Branch at Tecumseh, MI
6 of 10 people found this review helpful. Was this review helpful to you? Yes, No   Report Abuse

0 comment. Add a comment

Terrible Service at Tallmadge Ohio Key Bank
Overall Rating
Interest Rate and Cost
Office Environment & Staff
Waiting Time
Other Services
by sheenah4ya, Dec. 10, 2013

I went tnto the bank to cash a college check drawn on their bank. She asked me for two forms of ID/debit card. I gave her DL and CSEA (Child Support)card, didnt think it mattered, but question it now. She said there is not enough money. She said I suggest you go to your bank. I dont know what made her think I had a bank. Anyway, I asked to see her manager. Initially she said there is no one she is lead. I said what is his name. She went and got him. Him and I sat down. He said he cant cash it. He can not verify the account. I said you mean to say you do not see this account. He said he does not know if that is even their bank. The check says key bank at the top and has THEIR routing number on it. He said, there are too many variables and he can refuse to cash the check from a non customer. I asked what variables. He said cant verify the account, I pointed out the number and key banks number. I said the teller said not enough cash. He said oh, that too. He said he cant tell if it needs two signatures or not because there is space for two. I told him does it say that it requires two? Well there you have it. He said I suggest you go to your bank. I asked for his Supervisors contact information. He said he will give her mine. I asked when can I expect a call back. He said when shes available. I said would that be in a day week two weeks? He said when shes availabale. Really! Never will I ever. More importantly, I went right down the street and had it cashed in five minutes at a Key from a teller who can obviously read. Pitiful service. Pitiful manager and teller. And they were not minorities.

* this reviewer has be with this bank for <6 months
* this reviewer had 1 - 2 banks before.
* this review was made on KeyBank, Tallmadge Branch at Tallmadge, OH
4 of 8 people found this review helpful. Was this review helpful to you? Yes, No   Report Abuse

3 comments. Add a comment

by TiredOfWhiners 2013-12-11 15:05:04
Poor baby. May I suggest you be more responsible with your life before criticizing people who work for a living. They have to protect their organization and just because you didn't get your way doesn't mean they did something wrong. "Oh and they were not minorities." What is that supposed to mean? Grow up, kid.
by andwhat 2014-01-14 23:48:34
This is to the tiredofwiners dude your a punk its people like you that give this country a bad name. Your the one who needs to grow up and what actting like a dumb jerk who sits on his ass what u call that working for a living.. your a b@$$$,,,, who sits on his ass and jerks off behind a desk actinhg like your so damn important when really your not so you need to grow up kid and key bank sucks $$#$@ its the worst bank ever created it will go down wait and see...
by Juleybuley 2017-10-07 14:40:34
I had the same situation in yakima wa at the key bank in Washington and my check was from a civil engineering firm that had their account with key bank. I will never do business with them again. A to whiner that made that stupid comment to you. Just ignore low life like that who apparently is a key bank employee I have no doubt about that.
Bad service
Overall Rating
Office Environment & Staff
Waiting Time
Other Services
by Trangha, Dec. 07, 2013

I never see the bank look like this, yesterday they make me so sad,I heard about a lot from my friend, now I believe that true, she not nice with the customer , she talk not nice , not sweet, she make me felling bad,I so angry, I don't remember her name, she is afican America girl, I don't know why this bank hire the terrible girl, that is big problem , she make key bank customer felling so bad, that it nightmare

* this reviewer has be with this bank for 1 - 3 years
* this reviewer had 1 - 2 banks before.
* this review was made on KeyBank, Eastwood Branch at Syracuse, NY
4 of 5 people found this review helpful. Was this review helpful to you? Yes, No   Report Abuse

0 comment. Add a comment

Promotion not honored
Overall Rating
Interest Rate and Cost
Office Environment & Staff
Waiting Time
Other Services
by MissyMae, Oct. 22, 2013

Went into the branch in August to open a savings. We were urged to open a checking to get a free $200 deposit. Sounds too good to be true, right? It was. We verified in September with out rep that they had our first deposit, all went well, we should get the promo $$ soon. Then in October, we sent in more $$ as agreed...still no $200. Now we are told they won't honor the promo because it was a paper check deposit, not an ach...but the rep said that a paper check was fine; she now admits she didn't realize all the terms when she cross-sold the acct in August. Even tho I have spoken w/her after all 3 $500 deposit. Now they have my $1500, and tried to charge me $7 for an acct fee because we didn't meet the promo terms.  Crap...No one has any authority at the branch level; they say they emailed the marketing team 3 days ago to see if they could make an exception...no answer.  Guess we will cut out losses and pull our money out and go back to the credit union like we should have to begin with!!! Don't trust the promos they offer---they won't honor them, and have no authority

* this reviewer has be with this bank for <6 months
* this reviewer had 1 - 2 banks before.
* this review was made on KeyBank, Grand Mound-Rochester Branch at Rochester, WA
5 of 5 people found this review helpful. Was this review helpful to you? Yes, No   Report Abuse

0 comment. Add a comment

| Next Page >     Page 1 of 4

Banks Nearby

JPMorgan Chase Bank, Woodburn Branch (0.6 miles)
Full Service Brick and Mortar Office
1539 Mt. Hood Avenue
Woodburn, OR 97071
Wells Fargo Bank, Woodburn East Branch (0.6 miles)
Full Service Brick and Mortar Office
1530 N Pacific Hwy
Woodburn, OR 97071
Columbia State Bank, Woodburn East Branch (0.7 miles)
Full Service Brick and Mortar Office
1755 Mount Hood Avenue Suite 120
Woodburn, OR 97071
Washington Federal, Woodburn Branch (1.7 miles)
Full Service Brick and Mortar Office
999 North Cascade Drive
Woodburn, OR 97071
Wells Fargo Bank, Woodburn Branch (1.8 miles)
Full Service Brick and Mortar Office
2600 Newberg Highway
Woodburn, OR 97071

More